vrijdag 4 juli 2014

Bijna € 3000 voor onze actie

We hebben al bijna € 3000 voor onze actie. Geweldig bedankt allemaal voor jullie bijdrage. Maar we kunnen zeker meer gebruiken. We hadden ons als doel € 4500 gesteld. Dat zullen we niet halen. Maar hoe meer we binnen krijgen, hoe meer boeken we kunnen kopen en hoe meer boeken we kunnen weggeven. Komende woensdag gaan we met Patricia de hele dag op pad langs meerdere boekhandels om boeken te kopen.

Als je hier in Accra in een taxi rond rijdt en je ziet die enorme armoede dan ben je blij dat je hier niet altijd hoeft te leven. Wat een enorm verschil. De huizen, de straten, de chaos in het verkeer, veel gaten in de weg, de kraampjes langs de weg, de dieren die op straat rond lopen, de gehandicapten die langs de auto's lopen om geld te krijgen, de kinderen die in oude en versleten kleren rondlopen, enz. Dan ben ik blij dat ik iets kan doen. Het is maar een kleine druppel, maar vele druppels maken een rivier. Want ik geloof in het feit dat wanneer de kinderen goed onderwijs krijgen en goed leren lezen dat ze later hoger op de maatschappelijke ladder kunnen komen. En deze kinderen kunnen dan samen het land Ghana verder brengen. Dat is het begin van een mooie toekomst.

Hoe meer je leest, hoe meer je weet. 

Ik ontmoette tijdens de workshopdagen Benjamin een leerkracht hier uit Accra. Hij is vanavond met mij mee gegaan om wat boodschappen te doen. Hij vertrouwde het niet dat ik er alleen heen ging in het donker. Om 18.00 uur is het al donker.

Ik zit in een nog niet eens 1 sterren Guesthouse. Als je niet op tijd binnen bent is er geen warm eten meer. En dat is me gisteravond overkomen. Maar er is gelukkig een keuken en heb vanavond zelf wat gemaakt.

Morgenavond komt Janneke met het vliegtuig aan in Accra. Ik haal haar op en dan zullen we zondag Accra wat gaan verkennen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten